Opio
The agency worked for 20 years for the owners of Château de la Bégude, a 4-star hotel ideally located in the heart of the golf course, a splendid 220-hectare undulating estate planted with century-old trees. Gradually, it has been able to give a visual identity to the buildings, whether the Château itself, a 17th-century Provençal bastide, the sheepfold or the restaurant, by eliminating unsightly additions, simplifying volumes and roofs, using the same cladding and finishing materials, and in fact seeking an architectural unity that respects the history of the site.
Ses dernières réalisations viennent compléter le travail entrepris :
Le parking de l’hôtel, séparé du parcours de golf par un ancien aqueduc gallo-romain, offre désormais à la clientèle quarante-trois places délimitées par des bordures en pierres, éclairées de nuit par des luminaires aussi discrets qu’efficaces. Des micocouliers et les trois cyprès, symbole provençal de l’accueil, sont les essences locales retenues pour arborer cet espace qui a gagné en qualité.
Quelques chambres d’hôtel au design plus contemporain afin de répondre aux exigences nouvelles de la clientèle.